جامعة القاهرة للتعليم المفتوح - منتديات المنار التعليمية

مواقع صديقة
http://extreme-english-learn.blogspot.com.eg مدونة اللغة الانجليزية

جامعة القاهرة للتعليم المفتوح - منتديات المنار التعليمية

منتديات طلاب التعليم المفتوح جامعة القاهرة .. تعليمية - ثقافية - اجتماعية

الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 

ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مركز التسجيل : جامعه القاهره

مُساهمةموضوع: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 5:16 am

يااااااااااااااجماعه ...انا اخدت المنتدى كعب داير وحطيت سؤالى فى كل حتهvery angry ومحدش عبرنى ...انا مقيمه فى السعوديه وهاقدم ورقى فى مصر بس انا مش هاعرف انزل مصر غير مره واحده بس اللى هيا فى اخر السنه ...فمش عارفه اعمل ايه فى امتحان الترم الاول .... هل فعلا ممكن اضم ال 10 مواد بتوع السنه كلها وامتحنهم مع بعض لما انزل مصر ولا اعمل ايه لان التقديم هنا عند الوكلاء غااااالى بصراحه ومش هاقدر عليه .....ياريت تقولولى لانى مستنيه اعرف علشان واقفه على التقديم بس ياريت اللى يقولى معلومه يكون واثق منها علشان على اساسها هاقدم...هاااااااااا قولولى بقى !!!!!!!crying
man_reda
نائب المدير العام
نائب المدير العام

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 8:23 am

hadie elashrey كتب:
هاااااااااا قولولى بقى !!!!!!!crying
بقى !!!!!!! حزين

أه ينفع تضمى الـ10 مواد وتمتحنيهم لما تنزلى مصر بالسلامه

المطلوب منك ما يثبت إنك خارج مصر

وممكن تتأكدى بنفسك بسؤالك فى المركز

أرقام الفاكس من داخل مصر وخارج مصر

يضاف داخل مصر (02)

ويضاف خارج مصر (00202)

من
فاكس
الأيام العادية
فاكس
أثناء الامتحانات
داخل مصر   
(02) 3333 28 88
(02) 37 60 44 81
خارج مصر   
(00202) 3333 28 88
(00202) 37 60 44 81

Email:
info@oucu.edu.eg
Email: info1@oucu.edu.eg
Email: info2@oucu.edu.eg
Email: info3@oucu.edu.eg
Email: info4@oucu.edu.eg
Email: info5@oucu.edu.eg

[rtl]info6@oucu.edu.eg Email:[/rtl]

وفيما يلي بيان أرقام تليفونات السادة موظفي الإدارات المختلفة الذين يمكنك الاتصال بهم مباشرة:

إدارة مساعدي التدريس

الاتصالات – الاستعلامات

أ./ حمدي مصطفى
33332911

33332882
33332883
33332915

قسم الاستعلامات
33332881

قسم الاتصالات
37600970
33332804
33332860
33332861
33332862
33332864

نظم المعلومات والإنترنت

شئون الدارسين

أ./  أيمن حسني
[ltr] [/ltr]
33332900
[ltr]33332941[/ltr]
[ltr]مدير إدارة التعليم[/ltr]
[ltr]أ/ محسن كمال[/ltr]
33332820

[ltr] [/ltr]
[ltr] [/ltr]
[ltr] [/ltr]
[ltr]مدير شئون الدارسين[/ltr]
[ltr]أ/ ابراهيم أبو المواهب[/ltr]
33332812

[ltr]مسئول التسجيل[/ltr]
أ/ محمد عبد الوكيل
33332823

[ltr]خدمات طلابية[/ltr]
أ/ عبد الناصر
33332824

[ltr]خدمات الحاق البنوك [/ltr]
أ/ عزة فكري
33332831

وحدة الكارنيهات

[ltr]قسم الأقاليم[/ltr]

33332848

أ/ سعيد هاشم

33332819

وحدة الشحن والمراقبات

قسم الدراسات العليا

33332867
أ/ زينب سعد الدين

33332933

قسم الملفات

قسم الوافدين

أ/ فتحي توفيق

33332901

أ/ سامي

33332809
33332908

hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 9:05 am

بجد متشكره جدااااااااا..... بس ممكن اغلس بسؤال تانى قليط لما والدى راح سال قالوا انى هدفع المصروفات عادى جدااااا بس وقت الامتحان هدفع 25 دولار ليه بقى!!!!!!rolling eye
حواس
Ultimate Member
Ultimate Member

مركز التسجيل : CAIRO

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 9:24 am

hadie elashrey كتب:
بجد متشكره جدااااااااا..... بس ممكن اغلس بسؤال تانى قليط لما والدى راح سال قالوا انى هدفع المصروفات عادى جدااااا بس وقت الامتحان هدفع 25 دولار ليه بقى!!!!!!rolling eye
http://www.ou.cu.edu.eg/NewsDetails.aspx?NewNumber=396
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 9:31 am

طيب معلش والله انا بتقل عليك بس معلش ساعدنى انى افهم ....مكتوب فى امتحانات المقررات لدى الوكيل 5 دولار رسم امتحان على كل مقرر مقابل اداء الامتحان بالقاهره...يعنى امتحان الترم اللى هو 5 مواد 25 دولار لو هامتحن بس هنا فى السعوديه لدى الوكيل ... ولكنى مسجله فى القاهره..انا كده فهمت صح ولا ايييييييهrolling eye
man_reda
نائب المدير العام
نائب المدير العام

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 10:10 am

hadie elashrey كتب:
طيب معلش والله انا بتقل عليك بس معلش ساعدنى انى افهم ....مكتوب فى امتحانات المقررات لدى الوكيل 5 دولار رسم امتحان على كل مقرر مقابل اداء الامتحان بالقاهره...يعنى امتحان الترم اللى هو 5 مواد 25 دولار لو هامتحن بس هنا فى السعوديه لدى الوكيل ... ولكنى مسجله فى القاهره..انا كده فهمت صح ولا ايييييييهrolling eye
scratch scratch

والله انا كنت فاهم قبل ما أقرأ كلامك hey u

دلوقتى أنا اللى مش فااااااااااااااااااهم يادماغي

يا جماعه اللى فاهم حاجه يكسب فينا ثواب ويفهمنا  خجول

بصى تعالى كده نحلل الكلام واحد واحده

بيقولك

رسم إمتحان عن كل مقرر ( مقابل آداء الإمتحان بالقاهرة )
5 دولار
يعنى الخمس مواد 5 *5 = 25 دولا

مقااااااااااااابل أداء الإمتحان بالقاهره

مش عارف أنا كده فهمت صح ولا لأ .. من فضلك يا أستاذ Petunia تصحح إجابتى
study!
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 10:23 am

انا اتصلت بالمكتب هنا بالسعوديه وبساله لو عايزه امتحن ترم عندهم وانا مقدمه فى القاهره ........... وصدمنىhey u hey u hey u بيقولى ممكن امتحن المقرر الواح عندهم ب 200 دولار يعنى الخمس مواد ب 1000 دولار يعنى 7000 جنيييييييييييه!!!!!!!!! اية الجبروت ده ...انا اضم الترمين وخلاااااااااااااااااااااص ولا ايه.
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 10:28 am

يا جمااااعة انا جالى شلل رباعى بجد م اللى عرفته ...ياتري بقى لما انزل مصر امتحن هيخدوا منى كام ع الماااااده !!!! جاللى اكتئاب واكيد جالكو انتوا كمان اكتئاب منىعين جاحظة
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 10:34 am

للطالب المسجل طرف الوكيل)
100 دولار
رسم إمتحان عن كل مقرر ( خارج الوكيل )
200 دولار

طلع ده مش ال 5 دولاااااااار !!!!!!! حراااااام ولا حلاااااااااال
mor
المراقب العام للمنتدى
المراقب العام للمنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 11:23 am

hadie elashrey كتب:
يا جمااااعة انا جالى شلل رباعى بجد م اللى عرفته ...ياتري بقى لما انزل مصر امتحن هيخدوا منى كام ع الماااااده !!!! جاللى اكتئاب واكيد جالكو انتوا كمان اكتئاب منىعين جاحظة
يحق لك ضم الترمين 

وتقدري تمتحني بمصر وسعر المادة بالمركز نفسه بالقاهره لو هتمتحني عندهم في جامعة القاهرة ب 130 جنيه .

اما لو في الاقاليم بتكون المادة ب 150 جنية . 

مع اطيب الامنيات ، وبالتوفيق ان شاء الله 
حواس
Ultimate Member
Ultimate Member

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الثلاثاء 17 سبتمبر 2013, 12:34 pm

man_reda كتب:
hadie elashrey كتب:
scratch scratch

والله انا كنت فاهم قبل ما أقرأ كلامك hey u

دلوقتى أنا اللى مش فااااااااااااااااااهم يادماغي

يا جماعه اللى فاهم حاجه يكسب فينا ثواب ويفهمنا  خجول

بصى تعالى كده نحلل الكلام واحد واحده

بيقولك

رسم إمتحان عن كل مقرر ( مقابل آداء الإمتحان بالقاهرة )
5 دولار
يعنى الخمس مواد 5 *5 = 25 دولا

مقااااااااااااابل أداء الإمتحان بالقاهره

مش عارف أنا كده فهمت صح ولا لأ .. من فضلك يا أستاذ Petunia تصحح إجابتى
study!

صح الصح ياباشا تفسيرك ، ولكن الأخت سبق وقولت ليها متقارب السعر قالت لأ !!! فيه فرق كبير بين مصر والسعودية . دا صحيح لو كانت بدأت من الأساس في مصر ، ولم تقم بالتسجيل لدى الوكيل السعودي ..وإشفاقا عليها من أن تخوض هذه التجربة المريرة في الحساب ...لخصت لها الأمر بكلمة ((التقارب )) لكنها غاب عنها هذا الأمر . وفي الأخير بتلاقي نفسها السعر متقارب .
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الخميس 19 سبتمبر 2013, 1:12 am

ياجماعه ...ياستاذ petunia انا فعلا اتصلت بالوكيل وقالى هتمتحنى المقرر الواحد ب 200 دولار مش بخمسه دولار فأنا كنت بساله علشان انا عندى مشكله انى انزل امتحن الترم الاول فى مصر... فقولتله يعنى هاجى امتحن عند حضرتك ب 1000 دولار فالى اه ...لكن فى الحقيقه انا مش عايزه اسجل عنده لانهم اسعارهم غاليه جدااااا .
علشان كده صرفت نظر عن موضوع الوكيل ده وقولت ان اضم المواد لانى مش عندى حل تانىcrying crying
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الخميس 19 سبتمبر 2013, 1:24 am

على فكره لما اتصلت بالجامعه قالولى ال 25 دولار دول وحد بيقدملى بيدفعه رسوم  الامتحان عن بعد يعنى مش بتوع الامتحان زى ما كنت مفكره وبعد ما انجح ياااارب يعنى ....بدفع 50 جنيه مظروف.
حواس
Ultimate Member
Ultimate Member

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الخميس 19 سبتمبر 2013, 5:34 am

hadie elashrey كتب:
ياجماعه ...ياستاذ petunia انا فعلا اتصلت بالوكيل وقالى هتمتحنى المقرر الواحد ب 200 دولار مش بخمسه دولار فأنا كنت بساله علشان انا عندى مشكله انى انزل امتحن الترم الاول فى مصر... فقولتله يعنى هاجى امتحن عند حضرتك ب 1000 دولار فالى اه ...لكن فى الحقيقه انا مش عايزه اسجل عنده لانهم اسعارهم غاليه جدااااا .
علشان كده صرفت نظر عن موضوع الوكيل ده وقولت ان اضم المواد لانى مش عندى حل تانىcrying crying
لا ...مش من أولها كده بكاء ..طولي بالك المشوار طوييييييييييييييييييييييييييييييل.هههههههههههه
نتمنى لك التوفيق والنجاح إن شاء الله .
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الخميس 19 سبتمبر 2013, 6:26 am

thanks
moody 2011
Newbie
Newbie

مركز التسجيل : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الخميس 19 سبتمبر 2013, 5:52 pm

السلام عليكم
moody 2011
Newbie
Newbie

مركز التسجيل : القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الخميس 19 سبتمبر 2013, 5:55 pm

السلام عليكم
يا هدي انا كنت بعت لك رسالة ع الخاص علشان نتواصل يا تري شفتيها انا كنت عايزة اشوفك عتعملي ايه في موضوع التقديم والامتحان عن بعد 

لاني بتصل بمركز الجامعة ومحدش بيرد
*maryam
مشرفة عامة
مشرفة عامة

مركز التسجيل : جامعة القاهرة

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الجمعة 20 سبتمبر 2013, 4:01 pm

السلام عليكم

انا اسفة جداااااااااااا بقالي فترة مش بدخل المنتدى كنت مشغولة شوية اعذوروني والله مش مقصودة اني مردتش  وزمايلنا قاموا بالواجب وزيادة ربنا يكرمهم ورربنا معاكي ياحبيبتي وان شاء الله هرجع ادخل تاني زي الاول دعواتكم flower
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الجمعة 20 سبتمبر 2013, 7:49 pm

flower 
الله يوفقك ياااااااااااارب
marina
عضوه فى إدارة المنتدى
عضوه فى إدارة المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الإثنين 23 سبتمبر 2013, 2:39 am

انا اسفة جدا بس بجد بقالى مدة مش بدخل المنتدى والحمدللة كل اعضاء المنتدى متعاونين واللىبيعرف اجابة اى حاجة بيرد على الزملاء الاخرين بالتوفيق لكى ان شاء اللة
hadie elashrey
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!   الإثنين 23 سبتمبر 2013, 6:09 am

flower ولا يهمك مارينا الله يوفقك ياااااارب

ضروووووووووووورى حد يرد عليا ... مريم مارينا يعنى بتردوا ع الناس كلها الا انا!!!!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1