جامعة القاهرة للتعليم المفتوح - منتديات المنار التعليمية

مواقع صديقة
http://extreme-english-learn.blogspot.com.eg مدونة اللغة الانجليزية

جامعة القاهرة للتعليم المفتوح - منتديات المنار التعليمية

منتديات طلاب التعليم المفتوح جامعة القاهرة .. تعليمية - ثقافية - اجتماعية

الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 

مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Abeer808
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟   الإثنين 25 يونيو 2012, 5:08 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

لو سمحتم أنا اتخرجت م الثانوية العامة سنة 2007
ومقدمتش خالص ف اي كلية لظروف للأسف

سؤالي بقى هو أنا كده مقدرش اقدم ف جامعة القاهرة او عين شمس او غيرهم
بشكل طبيعي ، ولا كده راحت عليا ومفيش غير التعليم المفتوح ؟؟
وهل مثلاً في وثيقة اعتذار عن التخلف عن تقدمي طول السنين اللي فاتت دي عشان اقدر اقدم ف الجامعات الحكومية عادي بدل التعليم المفتوح ؟؟

معلش أنا مغتربة ومش عارفه اسأل مين وفين
وشكراً ليكم جزاكم الله خيراً
Abeer808
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟   الثلاثاء 26 يونيو 2012, 1:12 am

زعلانة منكم محدش عبرني خالص وجاوبني
marina
عضوه فى إدارة المنتدى
عضوه فى إدارة المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟   الأربعاء 27 يونيو 2012, 2:59 pm

لاسف مفيش غير تقديم فى التعليم المفتوح او تعيدى ثانوية عامة تانى لدخول كلية نظامية
سوسو93
Newbie
Newbie

مُساهمةموضوع: رد: مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟   الأربعاء 19 سبتمبر 2012, 1:27 pm

طب انا خريجة ثانوي 2009 وعرفت ان فيه استثنلء لدفعة دي من جامعة القاهرة فقط هل دا صحيح؟
khaled38
Advanced Member
Advanced Member

مركز التسجيل : المقر الرئيسي

مُساهمةموضوع: رد: مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟   الأربعاء 19 سبتمبر 2012, 1:42 pm

marina كتب:
لاسف مفيش غير تقديم فى التعليم المفتوح او تعيدى ثانوية عامة تانى لدخول كلية نظامية

للاسف قانون تحسين الثانوية العامة اتلغى من زمان واللي عايز يحسن بيقدم اقرار على نفسه انه لم يسبق له الحصول على الثانوية العامة ولو اتعرف انه حصل عليها قبل كده بيتلغي امتحانه يعنى موضوع اعادة الثانوية العامة ده يعتبر مجازفة

واخيرا ليكي حرية الاختيار اما انك تجازفي وتقدمى ثانوية عامة وتكتبي اقرار على نفسك انك محصلتيش عليها قبل كده او انك تقدمي تعليم مفتوح....بالتوفيق ان شاء الله
marina
عضوه فى إدارة المنتدى
عضوه فى إدارة المنتدى

مُساهمةموضوع: رد: مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟   الأربعاء 19 سبتمبر 2012, 4:11 pm

ايوة لخريخى ثانوية 2009 لهم استثناء الدخول كليات التعليم المفتوح ولا يشترط مرور خمس سنوات

مفيش قدامي غير التعليم المفتوح ؟؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1